Uro og ro i dag
Kære forældre.
Vi har set to helt forskellige poler hos makrellerne i dag og det vil jeg gerne, at I tager en snak med jeres barn om, for den ene skal vi have luget væk.
I sidste time kom de ind og gik i gang, var lyttende, da William fortalte klassen om Ole Lund Kirkegaard og arbejdede på højtryk med den dansk-leg vi sluttede timen af med – super.
I min første time hos makrellerne i dag var de derimod slet ikke klar og der gik næsten 10 minutter før den første overhovedet var i gang i sin ekstra-bog – det duer ikke. Det fortsatte med uro, små sedler, afbrydelser, gåen rundt i klassen, indbyrdes snakken og i det hele taget en udfordring i at høre efter, hvad der blev sagt. Det samme mønster gjaldt de to næste timer. Måske en weekend, hvor der er sket meget, men vigtigt, at børnene ved, at vi er fælles om også at gøre mandag til en god skoledag helt fra starten af. Tak for hjælpen også med den del hjemmefra, for det betyder meget for børnene, når de ved, at vi og I har fælles fodslag.
I morgen er Simon vikar for mig, og klassen skal se animationsfilmen Orla Frøsnapper som et led i forløbet om Ole Lund Kirkegaard.
Og når der ikke står nogle lektier på elevernes sedler (som i dag) skal de cirka 15 minutter bruges på højtlæsning og ekstra (evt. denførstelæsning.dk for 2. klasse, Viktor og Mikkel).
Det var vist alt i denne omgang – god eftermiddag og snak derhjemme.
Mvh Inger
Efterlad et Svar
Vil du deltage i diskussionen?Vær så venlig at deltage!