Makrel-mat. 3.kl
Kære makrelforældre.
Vi er i fuld sving med at gange og øve tabellerne. P.t er vi på side 21 i Trix og alle klør på – vi afslutter emnet i næste uge og starter op med nyt i uge 40.
Både når vi siger tabelremserne og ganger to tal med hinanden, gør jeg meget ud af at forklare, hvad det betyder. F.eks. 3 x 5 siges tre gange har vi fem. Når vi hele tiden “oversætter” det abstrakte, bliver det lettere at forstå. Vi har brugt modellervoks, hoppet, spillet, tegnet og leget tabellerne foruden siderne i bogen.
Alle kan 1 – 5 tabellen nu og derfor er det 6-tabellen vi øver til tirsdag. Hver tabel afsluttes med et ark og remsen højt for mig – inden man får sit diplom.
Vi har nogle rigtig gode timer i multirummet, køkkenet og gymnastiksalen. Børnene vil gerne matematikken, der god tid til matematik-snak med hver enkelt og deres iver giver tid til mange ekstra aktiviteter, som gør det abstrakte endnu mere konkret – Dejligt.
Dette var ordene denne gang. Har I spørgsmål er I altid velkomne til at maile.
Venligst Birgitte
Efterlad et Svar
Vil du deltage i diskussionen?Vær så venlig at deltage!