Tabeller, tabeller, tabeller
Meget i matematik er så meget nemmere, når man kan sine tabeller – og i dag har vi kæmpet med dem … igen.
2. klasse har kæmpet med 2 – 5 tabellerne, og 3 klasse har kæmpet med 6 – 9 tabellerne.
Det er jo ikke sådan, at vi ikke øver og arbejder med den lille tabel i det daglige. I dag har tabellerne bare fået en ekstra skalle.
Før frokost trænede vi tabeller ved at spille vende- og puslespil.
Som I kan se, blev der arbejdet koncentreret, og arbejdet gled forholdsvis let og ubesværet.
Efter frokost gik vi i salen og lavede et par tabel-stafetter. Så var det slut med det forholdsvist lette og ubesværede. Det var sværere at holde fokus og koncentrere sig, når rammerne var mindre faste.
Det føles anderledes og sværere at regne den ud, når man står op med en fluesmækker i hånden og en facittavle i den anden ende af gymnastiksalen, hvor man skal løbe ned og give det rigtige facit et ordentligt klask. Det har jeg desværre ikke billeder af … øv.
Derfor må I nøjes med fotos af et par dybt koncentrerede elever, der laver puslespil på tid.
Øv gerne tabeller hjemme 🙂
Og må jeg lige huske jer på spidse blyanter, lineal og viskelæder i pennalhuset?
Projektdagshilsen fra Ulla
Efterlad et Svar
Vil du deltage i diskussionen?Vær så venlig at deltage!