en god kammerat m.m.
Her følger så lige det regelsæt vi blev enige om i fredags – såvel børn som voksne. I øvrigt tak for en meget konstruktiv eftermiddag. Nu sætter vi sejl, og håber på det bedste. Tag evt et udskrift og hæng det op på køleskabet eller lign. Vi hænger det underskrevne eksemplar op i klassen.
HVAD ER EN GOD KLASSEKAMMERAT ?
- en som trøster, hvis man er ked af det
- en man leger med (minus drille, sparke, spytte m.m.)
- en som hjælper, er sød
- en som snakker pænt
- en som holder aftaler
- en som lytter på, hvad man har at sige
- en som behandler andre, som man gerne selv vil behandles
- en som siger gode ting til hinanden
HVORDAN TALER VI TIL HINANDEN ?
- vi bander ikke
- vi tænker over hvordan vi bruger vores kropssprog
- lytter til hinanden
HVORDAN FÅR VI MERE RO I KLASSEN ?
- vær stille
- ræk fingeren op, når man vil sige noget
- bliv siddende på jeres pladser
- sus komme til tiden
HVORDAN OPFØRER MAN SIG PÅ SKOLEN ? (behandler ting)
- man behandler ting på skolen ligesom man gør derhjemme
- man kaster ikke med tingene (blyanter, mad, saks m.m.)
HVORDAN GÅR VI I SKOLE ?
- minus spisning i timerne – kun i spisepausen
- 10 minutters spisning hvor man skal sidde på sin plads og sus læser historie
- der medbringes ikke legetøj i skolen, kun efter aftale med Sus
Og, hvis jeg så lige vidste hvordan jeg vedhæfter et billede – ja, så kunne jeg have indsat et billede fra Sjoerd af det legendariske øjeblik, hvor børnene stod i række for at skrive under på kontrakten – det var mildest talt rørende at være vidne til.
Jeg har nu sat billedet ind for oven