Ugebrev, uge 17
Sild og Hummer:
I den forløbne uge har vi arbejdet videre med vores forårsemne. Tirsdag og torsdag arbejdede vi i forårshæftet. Onsdag lavede vi spireforsøg. Vi har sået karse på bl.a. huer, mursten, sokker, kartofler, æbler, løg og mange andre ting. Børnene har budt ind med, hvilke frø de tror der vil spire, og hvilke der ikke bliver til noget, så det bliver spændende at følge. Vi var også på forårstegns-jagt onsdag. Per førte an mens ungerne sneg sig rundt ved spejderhus og skole bevæbnede med kikkerter og nysgerrighed. Vi fik set mange fugle, og der blev også fundet kryb og kravl, blomster og svampe.
Makreller:
Vi har arbejdet med helt firkantede historier. Vi har arbejdet med følgende fag dansk, matematik og billedekunst.
tirsdag: Startede vi med at læse firkantede historier skrevet af forfatteren Louis Jensen, eleverne valgte en af hans historier som de godt kunne lide, satte den op på firkantede papier og så arbejde vi med hans historier ud fra hvad er indledningen, hvad er det overnaturlige, det skøre og hvad er budskabet. Vi har arbejdet med kvardarater og hvordan vi konstruer dem, vi er blevet bedre.
Onsdag: tog vi til stranden hvor eleverne havde fået til opgave at skrive / forme deres egne firkantede historier i sandet. eleverne skulle også lave strand billeder på nogle kort vi dagen for inden havde lavet med gulvtæppe tabe. vi spister vores mad på Bellis.
Torsdag: Lavede vi vores egne bøger ved at sy papir sammen. Disse bøger er blevet til elevernes egne firkantede historier og er kommet med hjem som lektier. De skal afleves i løbet af næste uge.
Jeg vil gerne slutte dette brev af med at fortælle hvor meget jeg nød at holde klassefest sammen med jeres børn, og tusind tak for hjælpen til mine hjælpere. Det var rigtig dejligt at så mange mødte op og hyggede med os fredag aften. (Heidi)
Laks:
Tirsdag har vi læst forskellige firkantede historier (også af Louis Jensen). Eleverne valgte en historie fra bogen og analyserede den. Derefter lavede vi en grafisk firkant-collage med historien som centrum.
Onsdag gik vi ned til stranden hvor eleverne, på baggrund af deres personlige sanseindtryk, selv skrev en firkantet historie. Efter spisepausen skrev vi historierne ind på computeren.
Torsdag skrev laksene fristile der var meget spændende og anderledes. Børnene vil meget gerne læse disse historier højt, så bed dem endelig om det.
Efterlad et Svar
Vil du deltage i diskussionen?Vær så venlig at deltage!